Muzeul Cailor Ferate Romane – Bucuresti

bucuresti muzee

 

Muzeul Cailor Ferate Romane

Colectiile Muzeului Cailor Ferate Romane au numeroase materiale si piese documentare ce contureaza evolutia mijloacelor de transport feroviar, acordand o atentie speciala dezvoltarii Cailor Ferate Romane. In anul 1953 s-a amenajat muzeul in cladirea aflata pe Calea Grivitei 193 B. Deschiderea s-a organizat cu ocazia sarbatoririi centenarului liniei Bucuresti Filaret – Giurgiu, in anul 1969. De-a lungul timpului, colectiile au fost completate cu documente originale, machete, fotografii de epoca, uniforme, ceasuri si multe altele.

Album foto Muzeul Cailor Ferate Romane
[nggallery id=1001]

Harta zonala Muzeul Cailor Ferate Romane – Bucuresti

Descriere Muzeul Cailor Ferate Romane

La ordinul conducerii Ministerului Transporturilor au fost fisate si inregistrat in actele contabilitatii Centrului de Perfectionare exponatele originale ce reprezinta vagoanele, plugurile si locomotivele cu aburi. Toate aceste exponate se afla in custodia Muzeului CFR, fiind pastrate incateva depouri din toata tara. Locomotivele cu aburi de la Muzeul de Locomotive de la Depoul Sibiu, se afla tot in proprietatea Muzeului CFR din Bucuresti. Astazi, se doreste reexpunerea in curtea muzeului a locomotiei cu aburi de cale ingusta 763.106, care in prezend nu este ingrijita cum ar trebui. Printre locomotivele ce apartin de patrimoniul national se numara locomotiva cu abur 046 CALUGARENI, din Depoul Bucuresti Calatori, locomotiva cu abur 1467, din Sibiu si locomotiva Diesel Electrica 241-242, detinuta de Depoul Dej – Triaj.

Pe langa acestea, la Muzeului Cailor Ferate se afla exponate care de asemenea sunt proprietate a patrimoniul national, precum firmanul sultanului Abdul Medjid din 1857, masa de cabinet, care a fost a inginerului Anghel Saligny, pulverizatorul Gheorghe Cosmovici, injectorul de pacura Theodor Dragu. Deci, la acest muzeu se gasesc fragmente de a cailor ferate. Salile muzeului sunt organizate diferit, in diverse moduri. Sala principala gazduieste machetele de locomotive cu abur, precum cunoscuta macheta Pacific. De asemenea, aici se gaseste o diorama de mari dimensiuni ce contureaza evolutia vagoanelor si a locomotivelor de-a lungul vremurilor. In mijlocul acesteia se remarca o garnitura a unui tren de epoca, care este formata din locomotiva cu abur 231, doua vagoane de marfa, un vagon acoperit si unul descoperit. Garnitura se intinde pe lungimea de 9 metri, locomotiva fiind lunga de 5 metri. Mai departe, se gasesc aici placi care au fost montate locomotive cu abur de demult, cum ar fi Maffei, Hanomag si Resita. Orientativ, se gaseste aici si o macheta functionala, demonstrativa, circulata de minitrenulete dispuse intr-un decor interesant. Acesta este principalul punct de interes pentru copii.

In sala mijlocie se gasesc machete ale vagoanelor de marfa si calatori ce reprezinta in detaliu modelele adevarate. Tot aici exista si o masa a impiegatului de miscare ce dateaza din secolul al XIX-lea, care are toata aparatura specifica, pe langa centrala de ceasuri Siemens-Halsche, uneltele de lucru si un drapelul societatii sindicale a mecanicilor de locomotiva din Cluj. Toate acestea sunt parte a patrimoniului national. Sala din mijloc detine si o bicicleta mecanica folosita pe calea ferata in perioada dintre cele doua razboaie mondiale. Salile sunt despartite intre ele printr-un tunel. In holul de trecere se pot observa felinarele cu gaz originale. In acest loc se gaseste un minifelinar care functiona cu ulei de rapita, deseori utilizat de insotitorul de tren. Cea din urma sala prezinta bucuri de valoare istorica, marturii ale perioadei de inceput a cailor ferate.

 Muzeul CFR are un loc foarte special in peisajul cultural al Bucurestiului, fiecare lucrator al Cailor Ferate regasindu-se sufleteste prin rememorarea trecutului si a muncii inaintasilor.


 
 
 
 
 
 

0 Comentarii

 

Fii primul care comenteaza acest articol.

 

Ai fost aici? Vrei sa mergi? Scrie-ne parerea ta!

 



XHTML: Puteti folosi urmatoarele taguri:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>